יובל נח הררי‎. קיצור תולדות האנושות (2011)

יובל נח הררי‎. קיצור תולדות האנושות (2011)
Title:קיצור תולדות האנושות=A Brief History of Humankind
Author:יובל נח הררי=Yuval Noah Harari‎
Translator:
Editor:
Language:Hebrew
Series:
Place:
Publisher:הוצאת דביר
Year:2011
Pages:459
ISBN:
File:PDF, 23 MB
Download:Click here
קיצור תולדות האנושות הוא ספר מאת הפרופסור יובל נח הררי מהחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים, ושיצא לאור בהוצאת דביר בשנת 2011. נכון למרץ 2015, הספר שהה במצטבר 180 שבועות ברשימת רבי המכר של עיתון הארץ, בקטגוריית ספרי העיון. הספר תורגם לכ-40 שפות.
בשנת 2017 נרכשו זכויות הספר על ידי הבמאי והמפיק רידלי סקוט (“בלייד ראנר”) ובמאי סרטי התעודה זוכה האוסקר אסיף קפדיה (“איימי”), שמתכוונים לעבד את הספר לסרט קולנוע שייקרא “Sapiens”.
הספר מבוסס על הקורס “מבוא להיסטוריה עולמית” לתואר ראשון באוניברסיטה העברית, אותו העבירו בתחילה תריסר מורים שונים, כל אחד בתחום התמחותו, ובמהלך השנים החל הררי להעביר את הקורס כולו. בניגוד לספרים אחרים שמתארים את ההיסטוריה העולמית בעיקר ביחס לתרבות המערבית כפי שהתפתחה ב-5,000 השנים האחרונות, מנסה הררי בספרו לבחון את מהלך ההיסטוריה בכל התרבויות ולאורך כל התקופות, החל מלפני כ-70 אלף שנה, והוא אף סוקר את הרקע שקדם לכך. בניגוד לספרי ההיסטוריה המקיפים המקובלים, הספר מנסה להראות לא רק את השתלשלות האירועים, אלא גם לעסוק בחוויה האנושית האינדיבידואלית ובסוגיות אתיות העולות מן ההיסטוריה.